Wizytówka Google – zakładanie map Google i odzyskiwanie zawieszonej wizytówki

Wizytówka Google

 

Podejmując działania marketingowe mające zwiększyć zainteresowanie stroną internetową oraz oferowanymi przez Ciebie usługami, warto sięgać po niemalże wszystkie dostępne rozwiązania – zwłaszcza że niektóre z nich pozwalają na osiąganie niezłych efektów za niewielkie pieniądze lub za darmo. Jedną z takich możliwości jest wizytówka Google, czyli profil Twojego biznesu wyświetlany w wyszukiwarce i w mapach Google. Co warto o niej wiedzieć? Czy to opcja godna zainteresowania?

Czym dokładnie jest wizytówka Google?

Chociaż mówi się o niej potocznie „wizytówka”, to w rzeczywistości mowa o Profilu Firmy w Google Moja Firma. Dzięki niemu nie tylko powiadomisz swoich klientów o istnieniu firmy, ale możesz zadecydować o wyświetleniu się określonych informacji na jej temat – w założeniu tych, które okażą się najbardziej przydatne potencjalnemu klientowi, który na nią trafi. W wizytówce mogą być więc zawarte takie informacje jak numer telefonu, dokładny adres, odnośnik do strony internetowej czy zakres świadczonych usług. Wizytówka może pojawić się nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale stanowi również podstawę informacji wyświetlanych w Mapach Google – produkcie, z którego każdego dnia korzystają setki Twoich potencjalnych klientów i dzięki któremu mogą bezpośrednio ustalić trasę dojazdu do Twojej firmy! Warto więc zaprezentować się z jak najlepszej strony!

Wizytówka Google – czy warto?

Żyjemy w coraz bardziej dynamicznym środowisku, w którym zarówno szybka komunikacja, jak i wywarcie dobrego pierwszego wrażenia ma niebagatelny wpływ na decyzje podejmowane przez konsumentów. Nikt nie ma czasu na dokładne zagłębianie się w szczegóły oferty i upewnianie się, że w konkretnym miejscu faktycznie znajdzie to, czego szuka. Jeśli więc chcesz skutecznie walczyć o klientów, to musisz starać się zaciekawić ich już za pierwszym razem, kiedy wyszukają związanej z Twoim biznesem frazy – bo drugiej szansy zapewne już nie dostaniesz. 

Wizytówka Google jest doskonałym sposobem nie tylko na poinformowanie klienta o istnieniu Twojego biznesu, ale również do bezpośredniego podjęcia przez niego działań – od momentu jej wyświetlenia wystarczy już tylko jeden klik, by rozpocząć nawigowanie w stronę Twojego przedsiębiorstwa. Bo przecież Twój profil w Google Moja Firma wyświetli im się najprawdopodobniej właśnie w mapach Google. Jest to więc doskonały sposób na dodarcie do dodatkowych klientów – również tych, którzy być może przez wyszukiwarkę by na Twoją stronę nie trafili. Wizytówka Google jest bezpłatna (choć warto jej wykonanie powierzyć fachowcowi), łatwo ją wstępnie zoptymalizować, może być skutecznym narzędziem do przedstawienia reklamy wizualnej klientowi (w zależności od załadowanych grafik) i jest nieskomplikowana. Z pewnością warto po nią sięgnąć!

Zakładanie wizytówki Google jest banalnie proste!

Tworzenie wizytówki Google moja firma wcale nie jest takie trudne, a odpowiednie wykorzystanie tego narzędzia może być cennym składnikiem dobrze przemyślanej i rozplanowanej strategii marketingowej. Nawet dysponując niewielkim budżetem, możesz zyskać całkiem sporo, jeśli zaistniejesz na jednej z najpopularniejszych platform do nawigacji samochodowej, jaką jest Google Maps. Z wizytówki skorzystają nawet niewielkie firmy lokalne, ponieważ znajdujący się w okolicy potencjalni klienci jeszcze łatwiej znajdą Twoją lokalizację. Jeśli nie masz doświadczenia w wykorzystywaniu tego rodzaju narzędzi marketingowych to, zamiast zastanawiać się nad wizytówką Google, jak zrobić ją poprawnie i jakie treści będą atrakcyjne dla odbiorców, po prostu zwróć się do fachowców od narzędzi internetowych – na przykład do nas. Zapłacisz niewiele, a zyskasz pewność, że trafisz w gusta klientów z Twojej okolicy. 

Jak założyć wizytówkę Google w prostych krokach?

Pierwszym krokiem jest założenie konta Google – najlepiej oddzielnego, które będzie przypisane tylko Twojej firmie. Ułatwi to porozumiewanie się z klientami w jej imieniu, jak również pomoże uporządkować firmową korespondencję. Po utworzeniu konta pozostaje dodać dane dotyczące Twojego przedsiębiorstwa – nazwę firmy, numer jej telefonu, adres poczty elektronicznej, numer kontaktowy, godziny przyjęć oraz upewnić się co do poprawnej lokalizacji punktu na mapie. Trzeci – i ostatni – krok jest zarazem najdłuższym, ponieważ zakłada fizyczne potwierdzenie własności wizytówki i odbywa się poprzez wysłanie kartki pocztowej z kodem, który wykorzystasz do weryfikacji. Powinna dotrzeć na adres firmy w ciągu 15 dni.

Co prawda wizytówka Google jest za darmo, ale warto przy jej tworzeniu sięgnąć po osobę z doświadczeniem w marketingu – w końcu to właśnie ona będzie pierwszą (i często jedyną) okazją do zaprezentowania się klientowi. Jeśli nie będziesz nieprzekonywujący, to po prostu kliknie kolejną. Natomiast dobrze przygotowana, wzbogaci kampanię marketingową. Przejrzyj naszą ofertę i przekonaj się, że warto postawić właśnie na naszą agencję. Wykonaliśmy wizytówki dla wielu podmiotów i przeprowadziliśmy dziesiątki udanych kampanii marketingowych, dlatego dla Twojego biznesu również przygotujemy coś szytego na miarę.

Odzyskiwanie wizytówki Google

Niejednej osobie zdarzyło się odkryć, że chociaż nie zakładała profilu swojej firmy w Google Moja Firma, to ma działającą zakładkę w mapach Google. W większości takich przypadków okazuje się, że Google samodzielnie utworzyło wizytówkę na podstawie dostępnych w internecie informacji. Nie ma ustanowionego administratora, ale na szczęście możesz to zmienić. Niekiedy okazuje się, że za wizytówką stoi pracownik firmy, która wykonywała dla Ciebie usługi marketingowe, ktoś się pod Ciebie podszył albo po prostu zapomniałeś hasła do swojego konta. Na szczęście istnieje możliwość zgłoszenia się w panelu Google Moja Firma jako właściciel i przejściu ponownej weryfikacji, po której uzyskasz pełnię uprawnień administratora. Oczywiście możesz liczyć na naszą pomoc podczas przechodzenia przez poszczególne elementy procesu. 

Zawieszona Wizytówka Google — najczęstsze powody problemów

 Nieco inaczej wygląda sytuacja, kiedy to Google zawiesił Twoją wizytówkę. Może ono wynikać np. ze złośliwego działania konkurencji, która masowo zgłasza Twój profil, czy błędnym działaniem algorytmów Google. Niezależnie od przyczyny, efekt jest taki, że wizytówka nie wyświetla się potencjalnym klientom – więc nie mogą do Ciebie trafić. Zawieszenie wizytówki Google może być również miękkie i twarde, a od jego rodzaju zależy złożoność procesu odzyskiwania wizytówki. W każdym jednak przypadku możemy Ci pomóc – odzyskiwanie zawieszonej wizytówki Google to dość często wykonywana przez naszą agencję usługa i jesteśmy przekonani, że w niemal każdym przypadku będziemy mogli Ci pomóc. 

Google dba o aktualność prezentowanych wyników w swoich mapach. Z tego powodu każdego roku algorytmy zawieszają, a następnie usuwają tysiące firm. Inną przyczyną może być zawarcie w wizytówce treści, które naruszają politykę koncernu – najczęściej po niewielkiej modyfikacji udaje się ją szybko przywrócić do życia. Zawieszenie może być również skutkiem zbyt dużego natężenia słów kluczowych, dlatego warto przy tworzeniu wizytówki skorzystać z pomocy fachowca. Problemem może być zawieszenie całego konta Google (dlatego warto korzystać z przeznaczonego wyłącznie tej firmie), utworzenie kilku wizytówek pod jednym adresem czy niedokładnie oznaczony adres firmy.

Wizytówka Google – co mogę uzyskać? Podsumowanie!

Wizytówka Google to relatywnie łatwy sposób na dotarcie do dodatkowych klientów. Od niej już tylko jeden klik dzieli ich od ustanowienie adresu Twojej firmy celem ich kolejnej podróży. Zapraszamy Cię do skorzystania z naszej pomocy i wspólnego wyciągnięcia maksimum możliwości z tego użytecznego narzędzia. 

Prześlij komentarz